An-2 – Vieglā transporta lidmašīna



An-2 – Vieglā transporta lidmašīna

AN-2 ir vieglā transporta lidmašīna. Numurs – 22 dzeltenais (cn 11047307: 1 – cipars, kas neko nenozīmē; 10 – sērijas numurs; 473 – rūpnīcas numurs (Kijeva); 07 – lidmašīnas kārtas numurs sērijā.)

Pirmais lidojums tika veikts 1947.gada 31.augustā (lidotājs N.Volodins). Lidmašīnas ekspluatācija sākas 1948.gad augustā. Lai gan sākumā tā bija domāta izmantošanai lauksaimniecībā, tā ātri kļuva par daudzfunkcionālu un tika ražota 16 modifikācijās. Sērijveida ražošana Padomju Savienībā tika pabeigta līdz 1960.gadam, pēc vairāk nekā 5000 lidmašīnu uzbūvēšanas, taču turpinās licencēta ražošana Ķīnā ar nosaukumu Y-5 (1957. – 1992.gados uzbūvētas vairāk nekā 950) un Polijā (1960.-1992.gados uzbūvētas ap 12000, no kuriem 10440 piegādās PSRS/NVS). Tā ir vienīga lidmašīna, kuras ražošanas ilga vairāk nekā 45 gadus. Lidmašīna tika eksportēta uz 26 pasaules valstīm 18 modifikācijās. Līdz pat šim laikam lido visā pasaulē.


Gaisa karaspēkā šī mašīna, neskatoties uz to, ka tās izskats neizceļas ar sevišķu graciozitāti, tika pielietota kā militāri transporta, štābu un sakaru lidmašīna. AN-2 tika plaši izmantota arī kā mācību lidmašīna izpletņu lēkšanai.

Šo lidmašīnu Viktors Talpa sameklēja Nakotnes pilsētā. AN-2 bija šausmīgā stāvoklī, izjaukts, taču Viktors Talpa panāca, lai lidmašīnu nodotu muzejam.


AN-2 lidojuma tehniskie raksturojumi:

Modifikācija AN-2
Spārnu vēziens, m 18.18
Lidmašīnas garums, m 12.74
Lidmašīnas augstums, m 4.68
Spārna laukums, m2  
Augšējais 43.55
Apakšējais 27.96
Masa, kg  
Tukšā lidmašīna 3400
Maksimālā pacelšanas 5250
Dzinēja tips 1 Švecova virzuļu dzinējs AŠ-62 IR
Jauda, z.s. 1 x 1000
Maksimālais ātrums, km/h 250
Kreisēšanas ātrums, km/h 185
Praktiskais tālums, km 2000
Praktiskie griesti, m 4400
Ieskrējiena garums, m 150
Noskrējiena garums, m 170
Degvielas patēriņš, kg/h 140
Ekipāža, cilv. 2
Celtspēja 12 pasažieri vai 1300 kg kravas
Patreizējais vērtējums: 4.7